You are currently browsing miss saffaa’s articles.

Kau tahu, Tuhan ini Maha Adil.

Yang kau nampak dia ada serba serbi; harta tak habis makan tujuh keturunan, muka berseri-seri macam bidadari, suami baik pemurah pula tu.

Satu aje kau nampak dia tak ada; anak.

Yang orang itu, kau nampak anak dia sampai sepuluh sederet, tapi rupa biasa-biasa saja. Naik kereta pun proton Saga second hand yang dah nak roboh. Kau bayangkan macam mana dia nak angkut anak dia semua sekali kalau masuk bab balik kampung.

Satu aje yang kau nampak dia tak ada; harta.

Yang orang itu kau nampak baik pekerti, harta tak banyak tapi ada pekerjaan tetap. Anak elok-elok saja dua orang.

Satu aje yang kau nampak dia tak ada; suami.

Kau tahu kan, semuanya pinjaman. Semuanya ujian yang akan dihisab. Yang dia tak ada itulah ujian yang Tuhan ringankan untuk dia.

Bukan Tuhan sengaja bagi tak cukup.

Faham…?

Tapi…

Dalam hati menahan ketawa.

Heh. Tak khusyuk solat jadinya. Sempat lagi ekor mata ni mencuri pandang adik berusia lingkungan 3,4 tahun yang berdiri diselangi ibunya.

Tadi bukan main lagi, kita tarik dia suruh rapatkan saf… dia duk buat keras statik kat situ. Akhirnya, bila siap emaknya bagi salam, emaknya yang alih-alih berdiri sebelah aku. Sebab anaknya tu takut kena tarik dek aku kut. Eheh.

Aduh… adik comel. Yang adik pergi rukuk dengan gaya makcik solat duduk ni ape ke halnya adik?

Malu makcik yang dah tua ni, dik!

read

Rindu untuk duduk-duduk begini

Menghirup teh hangat

Menikmati bait-bait indah

Aduhai nikmat begini….

Mungkin sebelum ini tidak pernah disyukuri

Moga Tuhan tidak serik memberi kurnia sebegini indah lagi nanti

The Owner

Words from owner

~Hakcipta TERPELIHARA~ Sebarang penyalinan hendaklah mendapat izin PEMILIK terlebih dahulu

author can be reached through:

saidatulsaffaa

[at]

gmail[dot]com

YM:saffaasayyida

The sun’s path

July 2017
M T W T F S S
« Jul    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Click to order ^^

1102605_609122925812445_978077605_o

Cebisan Mimpi

I
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12]

Kalau Tuhan Katakan Jadi

[1] [2] [3] [4] [5]

Koo’tür

[1] [2] [3] [4] [5] [6]

Leave your footprints too!

nai on Break 49
hadiati on Rona Biru Tua
rumaisaa' on Break 49
miss saffaa on Break 48 [Busana Nana]
Sahabat Syurga on Break 48 [Busana Nana]

Blog Stats

  • 55,563 Allah's slaves visiting
FREE PALESTINE
counter free hit invisible